torsdag 13 februari 2014

s.n.a.B.b.D.i.s.T.a.n.s.

Intensiv dag på jobbet - intensiv period och idag fick huvudet jobba massor… Skönt att därför kunna varva ner på gymmet innan hemgång. Hade inte bestämt mig för något upplägg men tidsbrist fick mig att välja ett pass snabbdistans, hade bara en timme på mig och ville ha maximalt av tiden.

Började med en lugn kilometer till uppvärmning - känslan i kroppen var helt ok. Efter min lugna kilometer ökade jag hastigheten till fyrafart - härlig fart att springa i när jag springer snabbdistans. För mig är det en speciell känsla att känna att jag behärskar den hastigheten - det gör mig fullt nöjd. I lördags när jag sprang snabbdistans blev det 10k men idag var planen att springa något längre…

Ätit bra under dagen men tyvärr druckit lite dåligt. Snälla ben som pinnade på medan kilometer lades till kilometer. Blev aldrig riktigt trött idag och det gillas - det kändes behärskat hela passet igen. Som så ofta blev det jobbigaste nedjoggen - att efter 13 fina kilometer snabbdistans sakta ner och låta pulsen sjunka. Med uppjogg och nedjogg blev dagens pass fina 15k.

Inga kommentarer: