tisdag 11 februari 2014

s.u.P.e.R.t.I.s.d.A.g.

En annorlunda tisdag - på ett bra sätt. Dagen började med lite sovmorgon - hade idag ledigt från jobbet för att följa med dottern på friluftsdag. 

Klockan nio gick bussen till Grängesberg där det vankades skridskoåkning för barnen - Nell åkte konstant, med undantag för matintag, i de fyra timmar vi var där. Hemma igen fick dottern slappa på soffan medan jag gick ner i källaren för att klämma lite kilometer… Långpass på schemat. 

Min plan var de sedvanliga 30 - känns lagom när jag springer inne. Betade av kilometer efter kilometer och det kändes bra i kroppen. Som vanligt är den största fienden tristessen av att springa på band. I takt med att kilometrarna passerade så blev det lättare - lättare mentalt att känna att det händer något även om jag springer på samma plats. De sista fem kilometrarna var tuffast - här började jag känna mig lite seg i mina ben. Även om de sista kilometrarna var tuffast så var de aldrig riktigt tuffa - bara huvudet som fick jobba. Nöjd när jag klev av bandet efter 30k.

Skyndade mig in i duschen innan det var avfärd ner till Hyttan för dotterns hockeyträning - mycket skridskor denna dag. 


Inga kommentarer: