lördag 8 februari 2014

s.n.A.b.b.D.i.S.t.a.N.S.

Dagen började lugnt och behagligt, sov tills vi vaknade av oss själva vilket var väldigt välbehövligt för mig. Åt sedan en lyxig våffelfrukost som fick smälta i lugn och ro innan vi begav oss ner till gymmet. Mannen för att köra marklyft och jag för ett kvalitetspass. 

Jag hade inte bestämt innan vad jag skulle köra - funderade mellan intervaller och snabbdistans. Det senare alternativet vann. Sprang lugnt 1k innan jag ökade tempot till fyrafart - meter efter meter passerade och det kändes lite tungt till en början innan jag kom in i tempot och fick det att flyta. Kämpade sedan på medan kilometer efter kilometer passerade. I mina öron hade jag en bra podcast och när det kändes som tyngts blev jag grymt inspirerad av att lyssna på Anders Cleist - härlig kille som är grym att springa. 

Totalt blev det 10 fina kilometer på 40 minuter, visst var det jobbigt mentalt ibland men det var aldrig någon fara fysiskt. Grymt pass att ha med i bagaget och löpveckan har återigen varit bra. 

Eftermiddagen har ägnats åt kalas - pizza och vila! Trött i dag och fokus ligger nu enbart på återhämtning. 

Inga kommentarer: