torsdag 6 februari 2014

d.U.b.b.E.l.

Ett väldans bra torsdagspass… Första halvan pågick medan dottern tränade innebandy. Jag sprang då bort till samma backe som jag sprang i förra torsdagen. 

Väl framme i backen väntade backintervaller. Jag visste att 12 st var lagom på den tid jag hade på mig och antalet känns överkomligt eftersom backen inte är för lång. Försökte trycka på lite extra men tog det lugnt. Lite halt ute - och ville inte riskera att springa omkull samt att det för tillfället inte känns jätteviktigt att det går jättefort. Jämt tempo genom alla tolv intervaller och jag var nöjd med min insats när det var dags att springa tillbaka. 

Stängde av klockan på 10k framme vid hallen där jag gick in för att se dottern byta från innebandy till handboll. När allt kommit igång begav jag mig ut på kvällens andra halva…

En lugnare halva - 10k distans i behagligt tempo. Nöjd med alla kilometer jag får med mig samt att det blir ett hyfsat långt pass på en helt vanlig torsdag - det gillas. 

Totalt 20 fina kilometrar denna dag och nu kallar sängen på mig… Belöningen innan var en portion Yollibox - älskar den!

Inga kommentarer: