tisdag 4 februari 2014

.l.Å.n.g.P.a.S.s.

Fin tisdag eller en grym tisdag rättare sagt. Mamma erbjöd sig att skjutsa N till hockeyn så jag laddade självklart för ett längre löppass - tar alla chanser jag har till lite längre pass.

Försökte att äta och dricka ordentligt under hela dagen men vet inte hur det gick. Planen var först att springa på gymmet, men med ett band trasigt där så valde jag att springa hemma. Dumt att springa länge där ifall några köar…

Laddade upp nere på bandet och sprang iväg - som alltid tungt till en början. Första tio kilometrarna var riktigt jobbiga, var orolig för att jag inte skulle klara av att springa särskilt långt. Jobbade med korta bitar i taget och sakta men säkert passerade kilometer efter kilometer. Idag var jag väldigt nöjd när jag efter 28k stängde av bandet - det var tungt idag och jag känner inte att det finns någon anledning till att plåga mig - längre distanser hinner jag med och enligt min plan behöver det bara vara riktigt långa pass varannan vecka. 

Efter en dusch blev det lite gotta...


Inga kommentarer: