söndag 16 mars 2014

h.E.l.G.e.n.

Söndageftermiddag och jag är trött, riktigt trött efter denna helg. Fredagskvällen, min dotters födelsedag, firades med ett besök på gymmet för hela familjen. Jag och M tränade medan N var på disco. 

Självklart hann vi även med paket, bäst var biljetter till One Direction och Cirkus Scott. Fredagen var löpfri, jag körde enbart överkroppsstyrka, mycket armar. Dåligt med bål denna vecka men får ta tag i det veckan som kommer. 

Lördagen - kalasdagen. Tanken var först att jag skulle köra långpass på förmiddagen men kände mig för stressad för att göra det så jag valde att köra ett lugnare distanspass på 15k. Efter det bakades tårtor och vi fixade för kvällen. Började med att släkt och vänner kom för att fira hjärtat innan 7 av hennes vänner kom på pyjamasparty. Det busades, mumsades pizza, lektes Gladiatorerna, sågs på film och det härjades alltför sent, därav tröttheten idag. Sova fick vi göra till klockan sju innan barnen vaknade och ville ha frukost..

Idag blev det istället långpass. Iväg efter frukost för att hinna med det utan att stressa hela dagen. Efter pyjamaspartyt var det riktigt skönt att få komma ut i tystheten och bara vara med mig själv. Jag njöt av att springa och tog det riktigt riktigt lugnt. Kändes skönt i kroppen och jag fokuserade på att njuta. 

Sprang den långvända jag sprungit mycket på senaste tiden men kryddade den med att bege mig ut på Bergslagsleden det sista jag gjorde. På vissa ställen var det riktigt, riktigt blött men överlag var det riktigt bra. Som helhet kan jag bara säga att de sista fyra kilometrarna var de lättaste, de var helt underbara. Ute i skogen fick jag återigen bekräftat för mig själv varför jag älskar att löpa - de fina stigarna, rogivande omgivningen och att bara fokusera på vart jag sätter fötterna - det är helt underbart. Bästa passet på länge - längtar ut i skogen igen - till min skog och mina stigar!


Inga kommentarer: