onsdag 12 mars 2014

O.n.s.D.a.g.s.L.y.x.

Lyx - eller helt enkelt bara livskvalitet, för mig fungerar båda orden synonymt med dagens pass. Har hela veckan suttit inne på kontoret och sett solen stråla utanför, jag har längtat ut i det vackra vädret men av olika anledningar har det stått inomhusträning på schemat. 

Idag efter jobbet styrde jag kosan hemåt. Bytte om till löparkläder och lämnade dottern hemma med min far. Planen var att trycka på lite och låta pulsen stiga, med andra ord köra årets första snabbdistanspass utomhus!

Som jag alltid gör numera så sprang jag på känsla. Jag tittade inte på klockan medan jag sprang utan utgick från hur det kändes i kroppen. Det skulle vara tufft men inte jättetufft, med andra ord inte kräkvarning utan bara obehagligt jobbigt. 

Som tiderna skvallrar om är rundan jag sprang lite kuperad därav sämre tider vissa sträckor samt att det mentalt sätt var lite tuffare mitt i passet. Totalt blev det 9k snabbdistans - 9k jag är väldigt nöjd över. Nu är det bara att ladda om för nästa fina pass!

Avslutade en bra dag med ett gäng nygräddade våfflor!

Inga kommentarer: