onsdag 5 mars 2014

L.y.c.K.a.

Väldigt, väldigt nöjd efter dagens löppass. Var lite osäker och rädd innan dagens pass, rädd att låret skulle ge sig till känna efter gårdagens crossfitpass.

Lämnade dottern på barnpassningen på gymmet och hade då en dryg timme på mig att få till ett bra pass. Min plan var att köra ett snabbdistanspass - inte alltför fort eftersom jag vill känna mig för men ändå bra kvalitet som är snällare mot kroppen än intervaller. 

Började med att värma upp 2k - nöjd med mig själv då jag vanligen brukar nöja mig med 1k uppvärmning. Efter uppvärmningen ökade jag tempot på bandet till 14 - planen var att hålla detta tempo i 10k. Kroppen kändes bra och jag kände mig stark, som alltid jobbigast i början när det känns som att det är så långt kvar, men lyckligtvis försvann den känslan i takt med att jag lade kilometrarna bakom mig. Firade med att köra en bonuskilometer - med resultatet att snabbdistanspasset blev hela 11k. Väl klar så vred jag ner tempot och joggade ner 2k. 

Mycket fint pass på 15k som kändes bra i hela kroppen. Nöjd tjej!


Inga kommentarer: