tisdag 11 mars 2014

s.Ö.n. + m.å.N.

Den största glädjen för tillfället är att benet känns bra. Kan därmed konstatera att det gillar löpning, men att det kanske blev lite tufft ett tag…

I söndags var det nypremiär för löpning utomhus. Ett långpass väntade och jag kände mig nervös innan.  Försökte att springa i ett behagligt tempo och inte stressa minsta lilla för att göra turen så behaglig som möjligt. Första 18 kändes helt ok, sen blev det tufft. Fick börja betala för alla mina pass inne på bandet, det är inte samma sak som att springa ute… Men jag är riktigt nöjd, sprang en vända med några riktiga backar och det är bra träning - rundan blev totalt 30k. Inte så långt som jag önskat men helt ok distans att börja med - nu är det bara att öka, lugnt vill säga.

På måndag var benen pigga igen - det gillas och tyder på något bra. Idag väntade lite tid på gymmet och  där var min plan att köra lite snabbdistans - jag mesar fortfarande lite med tempot men tänkte försöka växla upp det ytterligare nästa vecka. Denna vecka fortsätter jag med mitt uppdrag att ta det halvlugnt… Gårdagens pass blev 1k uppvärmning följt av 10k snabbdistans - körde speed 14, och det gillade benet. Lätt gick det också vilket känns bra! Efter mitt löppass bytte jag om lite snabbt och hoppade på en spinningcykel, 45 min spinning på löpningen! Kände på spinningen att baksida lår fick jobba och det gillades. Ett riktigt bra pass som jag känner mig nöjd med - fler av denna variant blir det garanterat!

Igår var det Öppet Hus och betydligt mer folk på Värket.

Inga kommentarer: