tisdag 22 april 2014

b.l.Ä.

En kort sammanfattning från fredagen till nu...

Fredagen började med att jag åkte till gymmet med kärleken. Väl där ville han träna rygg - ett gäng olika övningar för att avsluta med marklyft. Avslutade med att 70kg i mark - har inte tidigare maxat i den övningen och det var kul. 

Efter styrkepasset åkte jag hem och käkade. Fylled på mina depåer innan jag gav mig ut på en löptur. 27k solskenslöpning. Lite trötta ben men annars kändes det riktigt bra. 

Lördag och endast ett litet kort löppass på schemat. 5k i väldigt lugnt tempo... Efter löpningen tog jag det lugnt innan ännu ett pass på gymmet med kärleken väntade. Även detta pass fokuserade vi på ryggträning. Matade marklyft då det var såå roligt och körde även en hel del biceps - skönt tryck i armarna. 

Söndagen var långpassdagen. Det kändes jättebra i min kropp ända fram tills jag sprungit drygt 26k då det helt plötsligt small till i min rygg. Ryggskottet kom som ett brev på posten...

Igår måndag blev det därför lugnt på träningsfronten, blev 7 fina kilometers löpning i skogen. Idag tisdag kändes ryggen bättre men dagen har enbart förgyllts av promenader... Hoppas på snabb återhämtning...


En vacker dag som denna är en promenad på Bergslagsleden med Husky i lurarna helt underbart... Livskvalitet.

Inga kommentarer: