onsdag 2 april 2014

d.e.N.n.A. V.e.c.K.A.

Måndagen kickade igång denna träningsvecka - ett kortare snabbdistanspass stod på schemat. Känner mig fortfarande inte helt hundra efter min förkylning så vill smyga igång kroppen lite sakta och inte köra alltför tuffa pass. 

Började med 1k uppvärmningen innan jag ökade hastigheten till fyrafart. Ville känna på hastigheten och mitt mål var 6k i den farten. Lyckligtvis svarade kroppen bra. Det var jobbigt men det var inte jättetufft. Rundade av med lite promenad på bandet innan en lugn stretch fick avrunda kvällens första träningsmoment. 

Efter löpningen kickade ett spinningpass igång som jag ville vara med på. Kände tidigt att benen var trötta och syran fanns där tidigt även om jag inte tog i så mycket som jag brukar göra. Totalt 45min kämpande på cykeln innan passet var klart. En riktigt fin träningsdag - men mina mått mätt.

Igår lade jag in en vilodag - badade med dottern istället.

Klockan ringde tidigt imorse och jag tog mig upp för lite överkroppsstyrka. Började med lite axeldrag? Vet inte vad övningen heter men jag älskar den. Efter den bicepcurls, även dem med z-stången. Rundade av med ett gäng frivändningar. 

Lade sedan ifrån mig stången och intog golvläge där väntade 10*20 sek planka med 10 sek vila mellan seten. Upprepade samma upplägg fast med rygglyft. Sista femminutaren körde jag 5 armhävningar var 30:e sekund. Har blivit klen i mina armar och ska försöka ta tag i armhävningarna igen - älskade känslan när jag kunde göra 30st på rad utan problem - dit är det långt nu!


Inga kommentarer: