onsdag 2 april 2014

i.N.t.e.r.V.a.L.L.e.R.

Kroppen känns inte hundra. Inte sjuk men ändå inte som när den är som bäst. Har haft smygande huvudvärk sen efter badet igår. Hoppas på att det hela ger med sig snart så jag kan köra riktigt hårt med en pigg kropp som ger gensvar. 

Intervaller på schemat. Idag något lugnare och något lägre krav på mig själv än vad jag hade haft i normala fall. Redan igår lade jag upp dagens pass så jag visste vad som väntade, ett helt lagom pass för idag kändes det som…

3*(6min, 4min och 2min) Mellan intervallerna körde jag 60sek joggvila och mellan seten körde jag 2 min joggvila. Första serien gick hur bra som helst. Valde att köra i min standardfart - 4-fart. Hade under helt normala omständigheter försökt köra lite snabbare men ville inte utmana ödet utan köra i en fart jag känner mig trygg. Första serien gick som jag skrev ovan riktigt bra. Jag fick kämpa lite och det var jobbigt men fullt genomförbart. Skönt att intervallerna blir allt kortare. Andra serien var lite tuffare, dock skönt mentalt att veta att jag sprungit hälften av min intervalltid när den andra sexminutaren var avklarad. Efter andra serien var jag trött - men jag visste att jag bara hade mitt sista block klart och det skulle jag försöka fixa. Kämpade på under det tredje blocket och första intervallen gick förvånansvärt bra. Dock blev jag efter den riktigt trött. Hann inte helt återhämta mig innan den andra intervallen kom men den gick av bara farten innan det var dags för den sista och lyckligtvis väldigt korta intervallen. 

Riktigt nöjd med mig själv när passet var avklarat! Skönt att ha en plan - ska planera mina sista veckor innan maran lite mer noggrant.

I lurarna hade jag Marathonpodden där Petra intervjuar Musse = härlig inspiration!


Inga kommentarer: