måndag 7 april 2014

m.Å.n.d.a.G.s.k.om.B.o.

Måndag och som så ofta på sistone blev det ett fint kombinationspass på gymmet.

Började med dagens löppass, på schemat stod snabbdistans. Målet var 10k men jag hade bestämt mig för att vara nöjd redan vid 6k. Den där hemska förkylningshuvudvärken spökar fortfarande i min kropp och jag känner mig inte helt hundra än, tyvärr.

Farten var som så ofta fyrafart - gillar det tempot och kommer att köra stenhårt på det tills dess att jag känner mig helt återställd igen. Lyckligtvis gick dagens pass lättare än förra måndagens pass men det gick inte jättelätt. Första kilometrarna gick riktigt lätt och den mentala kampen började vid fem kilometer. Någonstans där bestämde jag mig för att nöja mig med 8k - inte så långt som jag hoppats men 2k längre än förra måndagens pass - en förbättring som jag känner mig nöjd med. 

Efter mina 8 - som såhär i efterhand var helt lagom promenerade jag ner lite lugnt på bandet och fyllde på kroppen innan jag tog mina kläder och hoppade in på toaletten för ett snabbt klädombyte. Från löpare till spinnare.

Pass nummer två i måndagskombon var 45min spinning. Samma pass som förra måndagen men även här kände jag idag att jag hade mer ork och det gillas. Jag kunde klämma på lite på tempoökningarna och orkade vrida på lite mer när det skulle vara tungt. Ett härligt pass och min fina måndagskombination får gärna bli en tradition!

Inga kommentarer: