söndag 13 april 2014

h.E.l.G.e.n.

Avslutade fredagen med korta intervaller - en kort natts vila senare var det dags för långpass. Planen var 30k löpning. Fokus på att försöka hålla upp tempot - i alla fall så länge som det kändes ok.

Har råkat ut för lite tempopanik - därav mina försök till att jobba stenhårt på tempot ett tag framöver. Första kilometrarna gick riktigt bra och kroppen jobbade med mig. Efter de första sju kilometrarna börjar det däremot att gå uppför - under ett antal kilometrar. Lät här kroppen bestämma och jag tog det riktigt riktigt lugnt. Fokus var att sedan försöka jobba upp tempot lite så fort det planade ut igen. Det gick sådär. 

Bitvis gick det bra och kroppen jobbade med mig - andra perioder gick det riktigt tungt och jag fick slita. Efter drygt 20k var jag trött och asfalten byttes ut mot fina skogsstigar. Ungefär när terrängen byttes tillät jag mig att gå över till ren och skär njutlöpning. Fokus på att bara springa i ett behagligt tempo och njuta av att springa! Långpasset landade på exakt 30k och jag var riktigt nöjd med vissa delar av mitt pass. Jag kommer nu att fortsätta jobba på tempot och under påskledigheten tänkte jag utnyttja de extra dagarna av ledighet till att tanka extra kilometrar i tufft tempo och hoppas på att det gör susen.


Inga kommentarer: