söndag 13 april 2014

.s.t.Y.r.K.A.

Söndagen började med lite lugn löpning. På fötterna satt jag favoritskorna från Salomon och stigarna lockade... Riktigt blött ute och jag blev dyngsur om mina fötter redan efter några hundra meter. Tempot var lugnt, riktigt lugnt och jag njöt av att hoppa fram mellan de mest blöta lerhålen och de mindre blöta lerhålen. 

Nio fina kilometrar i benen när jag kom hem nöjd över att varit ute i naturen och sprungit enbart för njutningens skull - ibland behövs även det.

På eftermiddagen åkte dottern på bio med min mamma. Jag tog då tillfället i akt att åka med sambon till gymmet. Denna gång gav jag armarna och axlarna en riktig omgång. Härlig känsla att ge överkroppen en omgång. Ett grymt pass - det var länge sedan jag var så trött i min armar och den känslan var underbar. 

Resten av eftermiddagen har jag slöat med dottern framför tv:n och nu åker boken fram ett tag innan det blir Mästarnas Mästare på tv - en perfekt söndag.


Inga kommentarer: