fredag 11 april 2014

k.O.r.t.a. I.n.t.e.R.v.A.l.l.E.r.

Efter jobbet stod korta intervaller på schemat, 20*1min - väldigt korta intervaller för att vara mig!

Började med att värma upp i hela 3k något som aldrig tidigare hänt. Men ville värma upp ordentligt då jag under gårdagen kände av baksida av låret, det gjorde inte ont men det kändes av som det brukar göra ibland.

Med varm kropp så bar det sedan av. Första intervallen var lite läskig - valde att springa på speed 16 - inte jättesnabbt men lagom. Visst vill jag springa snabbare, men det kommer senare. Kände att hastigheten var lagom idag för att kroppen ska hänga med. Alla intervaller gick bra - skön känsla i kropp och jag kände mig aldrig riktigt trött. Tufft bara med den korta vilan på 45sek mellan intervallerna. 

Ett pass jag själv aldrig skulle valt - men förhoppningsvis bra att ha genomfört. Skönt att ha en träningsplan att följa... Nu är det bara att kämpa vidare mot målet. Lite ny litteratur hämtades ut idag - skönt med lite extra pepp.


Inga kommentarer: