onsdag 9 april 2014

.L.y.c.K.a.

Lycka kan vara så mycket och komma i så många olika former - för mig gestaltade den sig i dag i form av ren och skär löparglädje!

Denna vecka var det dags för en repris av förra veckans intervallpass - upplagt enligt följande:

3*(6min, 4min, 2min) Vila 90sek 60sek 60sek

Lite roligt att köra samma upplägg denna vecka som förra veckan - en bra värdemätare på hur kroppen mår och om formen börjar hitta tillbaka. Bestämde mig för att köra lite lite lutning denna gång och att öka på hastigheten till 15.5 - jämfört med förra veckans 15.

Kände redan under första blocket att känslan i kroppen var en helt annan. Jag blev inte alls lika trött och kände att jag kunde ha fortsatt betydligt längre på de första intervallerna. Den andra serien kändes även den riktigt bra - inte alls särskilt slitigt. Det tredje och sista blocket kom och jag väntade på att tröttheten skulle komma men den gjorde aldrig det, känslan idag var fenomenal - det gick bra och kroppen kändes riktigt bra!

Förra veckan stod jag och pustade hängandes över bandet efter den sista intervallen, idag fortsatte jag att springa lite försiktigt i drygt 3k efter att intervallerna var avklarade. Totalt 15k blev dagens pass - riktigt nöjd är jag! 


Inga kommentarer: