måndag 28 april 2014

k.ä.n.S.l.A.n.

Vad underbar den är den där känslan - när det flyter och benen känns pigga. Idag var det inte så att jag flög fram men jag kände mig piggare än på länge och det gillar jag.

Min plan imorse var att utnyttja den tid dottern var på barnpassning/gympa till att köra 3*3k. Någon gång under förmiddagen på jobbet läste jag dock i programmet jag har som grund för min träning och och där var det istället 4*4k:s intervaller som var inplanerad. Osäker på hur min kropp skulle kännas efter ryggskottet men väldigt taggad på utmaningen gav jag det tuffare passet en chans.

Planen var att intervallerna skulle köra i 4.10 - 4.20 fart och jag ställde in barnet på 4.15 - fart. Första intervallen kändes till en början lite konstig, det var ett tag sedan kroppen fick springa fort och det var ovant. Förutom känslan av obehag gick den första intervallen bra, den kändes lätt och jag njöt. Efter intervallen blev det en 500m lång mellanjogg.

Den andra intervallen kändes även den bra och jag var riktigt nöjd med mig själv efter att ha klarat av den. Intervall nummer tre och fyra gick även de bra, dock kände jag under dem av viss trötthet. Kroppen och pannbenet fick jobba men det var aldrig riktigt tungt. Ett fint pass med 16k i bra fart - kändes väldigt bra för mitt självförtroende efter de senaste veckornas motgångar. 

Bara att kämpa på de sista fem veckorna innan tävling så ska det nog ordna sig.


Inga kommentarer: