torsdag 1 maj 2014

t.u.f.F.t.

Ledig torsdag och passade då på att lägga veckans långpass denna dag. Laddade igår upp med en riktig middag i hopp om att få ordentligt med energi till dagens långpass...

Kände mig lite orolig innan då lånpassen har gått tungt. Första kilometerna gick hyfsat. Försökte att trycka på lite, men inte för mycket. Efter dryga 7k började uppförsbackarna, det går mer eller mindre uppför i drygt 3k och då valde jag att sänka tempot, rejält. Ville inte trötta ut mig för mycket i backarna då jag veta att det skulle göra resten av turen tuffare. 

Efter alla backarna vände det lyckligtvis och jag fick ett par kilometer med nedförsbackar. Under dessa backar försökte jag springa på lite mer och hitta ett behagligt tempo att springa i - det gick sådär. Peppade på mig själv att hänga i innan det var dags för en ny omgång uppförsbackar. De backar som väntade skulle pågå i mellan 4-5k. Gick åter ner i tempo för att inte trötta ut mig för mycket. Det gick hyfsat. 

Det kändes bra att med drygt 27k åter vara på en hög topp och ha ett gäng kilometer framför mig som mestadels gick nedför... Försökte att bara springa på och njuta men benen var stela och det ömmade i dem. Gjorde så gott jag kunde men sista kilometrarna var tuffa!

Känslan att springa in på gården med 35k i benen var skön. Ett långpass avklarat och det gick tuffare än vad jag önskat men viktigast är att passet trots allt blev av!


Inga kommentarer: