tisdag 13 maj 2014

f.A.r.t.L.e.k.

Efter en vecka med ruskväder blev det äntligen fint väder under den timmen som dottern tränade fotboll. Jag har för vana att träna medan dottern tränar - får ta tillfället i akt. Skönt att inte behöva ha regnjacka på mig utan att kunna springa och njuta av det fina vädret.

Gårdagens trötta ben skrämde upp mig och jag valde att genomföra ett "roligt" pass. Lite fartlek - inte alls lika skräckinjagande som långa tuffa intervaller. Efter att jag värmt upp valde jag att leka med mina kompisar - lyktstolparna. I början sprang jag fort 3 stolpar och sedan lugnt 2 stolpar - pulsen steg och jag fick kämpa, men det var riktigt roligt! Sista kilometrarna valde jag att springa fort 5 stolpar och lugnt 2 stolpar - rolig lek och jag var trött när jag hade tränat min timme. 

Kul med variation i träningen! 


Inga kommentarer: