tisdag 13 maj 2014

p.A.n.n.K.a.k.A.

Vissa dagar blir inte som man tänkt sig - igår var en sådan dag. Planen var uppgjord - dottern skulle hem till sin gammelmormor efter skolan och baka med henne. Jag skulle köra intervaller direkt efter jobbet och sedan hämta upp dottern...

Så blev det inte. Dottern ringde mig på dagen och berättade att hon hade glömt bort att hon hade konsert på kvällen - sitt första fiolframträdande samt att hon skulle sjunga med kören. Självklart fick hela dagen planeras om. 

De tuffa intervaller som planerats in blev inte - jag lyckades däremot få in ett pass med fartökning under första halvan för att sedan lugna ner och sakta in under andra halvan. 12k totalt. Någon fart och ork i kroppen för intervaller fanns inte. Den stress som uppstod i min kropp efter att ha fått planera om hela dagen tog för mycket på mina krafter och när träningen skulle genomföras var jag trött - riktigt trött. 

För ovanlighets skull valde jag att inte pressa mig för mycket - jag kände att orken inte fanns. Nöjde mig med mina fina 12k och över att jag fick till ett pass över huvudtaget. Tilläggas bör även att det var så värt det. Dottern stålade och var överlycklig över att få visa upp sina kunskaper med sina kompisar och att tillsammans med dem få stå längst fram i kyrkan och spela. Fina sånger framfördes även med kören och kvällen var jättebra! Stolt mamma!


Inga kommentarer: