söndag 18 maj 2014

.l.ö.P.n.i.N.g.

Sista långpasset innan maran genomfördes redan i fredags. Satt på kontoret och kika ut på det vackra vädret och mina ben ville bara ut och springa...

En hel arbetsvecka och flera dagar med träning utan vila fick det dock inte att gå vidare lätt. Första kilometrarna kändes bra och jag var så lycklig över att vara ute. Sprang ut i skogen först på de stigar jag älskar att löpa på. Det var helt underbart väder ute - kändes som att sommaren kommit tillbaka och det var som alltid skönt att sätta på mig somriga kläder! 

Efter första milen började det dock kännas lite tyngre, jag fick kämpa och peppa mig själv med att detta var sista långpasset innan maran - väl hemma väntade vila och förberedelser inför lördagen. Sprang på fina grusvägar där jag obehagligt nog blev förföljd av två hundar, gillar inte när de skäller och springer efter. Fick stanna upp ett tag och vänta ut dem innan de vände och sprang tillbaka. 

Ett riktigt tufft pass där pannbenet fick jobba - men så galet skönt att ha det avklarat. Nu är det bara att lugna ner träningen och hoppas på att formen infinner sig...


Inga kommentarer: