måndag 19 maj 2014

t.e.m.P.o.b.l.O.c.K.

Kvällen bjöd på ett lite ångestfyllt pass. Passet skulle egentligen ha genomförts redan förra veckan men utgick då varesig orken eller tiden fanns... Eftersom maran närmar sig med stormsteg så valde jag att göra tempoblocken i ett lugnare tempo än vad jag annars gjort. 

Upplägget var uppvärmning - i mitt fall bara 1k. Efter uppvärmningen väntade 3 stycken tempoblock på 5k vardera. Mellan tempoblocken 500m mellanjogg. 

Efter uppvärmingen vred jag upp tempot - inte jättehögt utan jag nöjde mig med att köra speed 14 - dvs 4.17 tempo. Första intervallen var lite halvtuff - sådär som det brukar vara innan kroppen blir varm och van vid hastigheten. Andra intervallen gick riktigt bra - kände av att det var riktigt varm på gymmet - svettades kopiöst. Lagom till den tredje intervallen kände jag mig riktigt varm i kläderna - kroppen var med på noterna och gillade tempot den fick springa i. 

Grymt skönt pass att ha med i bagaget efter flertalet tunga pass. Nu väntar ett par dagar med väldigt lugna och korta pass innan torsdagen kommer med en genomkörare i form av Vårruset!


Inga kommentarer: