måndag 5 maj 2014

i.N.t.e.r.V.a.L.L.e.r.

Gårdagen bjöd bara på ett lugnt men helt underbart pass i njutbart på de finaste stigarna jag vet - terapi för mig.

Dagen bjöd på ett lite hårdare pass. Inte jättetufft men pulsen fick stiga lite och benen fick trumma på lite. På träningsschemat stod det 5*2k i 4.10 - 4.20 fart, ett pass som för mig kändes helt optimalt efter helgens urladdning.

Började med en lugn kilometer uppvärmning innan jag vred upp bandet på 14.8 - tyckte det kändes lagom idag. Första intervallen var den tuffaste, här fick kroppen jobba ordentligt för att hitta tempot. Efter första intervallen var jag lite fundersam på hur det skulle gå och kroppen var redo för passet... Under den andra intervallen kändes det betydligt bättre och jag kände mig stark genom hela intervallen. Kommande tre intervaller gick alla riktigt lätt - kände mig pigg och fräsch genom dem alla och var riktigt pigg när jag gick av bandet. 

Ett fint pass som klarades av denna måndag - totalt 14k. Efter intervallerna körde jag lite bålträning i 20 min - har varit lite dålig på det efter mitt ryggskott. Dags att ta tag i det igen!


Inga kommentarer: