onsdag 7 maj 2014

O.n.s.d.a.g. o.c.H. p.o.L.l.E.n.h.-.v.e.T.e.

Hatar denna pollen, brukar i vanliga fall vara skonad från den men i år är det massor i luften och det har slagit till mot mig. Att regnet öser ner utanför fönstret gör inte det hela bättre...

Dottern hade cykelträning idag - inomhus med lite lek blev det för att de skulle slippa bli dyblöta. Jag hade mina träningskläder på och ställde in mig på ett kort och lugnt pass. Ville bara bli varm och få friskluft. Efter min vända ute var jag piggare - kroppen piggnade till av att få andas den rena och pollenfria luften. 

6k lugn löpning. Kände mig nöjd med det men bestämde mig för att köra lite styrka hemma för att ge kroppen lite träning som den behöver. Körde träning i tabataform. Körde ett gäng övningar i drygt 30 min, bland annat - plankan, rygglyft, kissande hunden, höftlyft, squats, armhävningar etc. Enkelt men riktigt roligt pass. Mer av sådana kommer det att bli...


Inga kommentarer: