måndag 9 juni 2014

L.y.c.K.a.

Igår fanns tanken på ett morgonpass idag - idag var det inte ett alternativ. Klockan ställdes om och jag sov ett par timmar till, även denna veckan kommer att vara kravfri - nästa vecka börjar hårdkörningen igen. 

Efter jobbet bytte jag om och stack ut i skogen på mina fina stigar för att köra lite intervaller - lugna intervaller i skogen på kuperade stigar. Hade dottern hemma så det blev inte någon lång vända - totalt 6st intervaller á 1k med 500m mellanjogg - 10k allt som allt. 

Första intervallen var lite flåsig men helt underbar. Var lite fundersam där och då hur det skulle gå men andra intervallen kändes mycket bättre. Avslappnat att springa i skogen utan press på tid. Mitt ända krav på mig själv var att öka tempot under intervallen, ett lagom tempo som kändes bra, syftet var inte att trötta ut kroppen helt. Hela vändan är kuperad och jag är riktigt nöjd över känslan, det gick inte jättefort men det kändes bra och det var skönt att få trycka på lite ute på stigarna!


Efter löpningen planterade jag lite blommor innan jag och dottern tog en cykeltur till affären, svenska goda jordgubbar har precis avnjutits i soffan - livskvalitet. 

Inga kommentarer: