söndag 8 juni 2014

t.A.n.k.A.r.

Senaste dagarna har varit fulla av tankar och analyserande av dem. Jag har insett att vintern tröttade ut mig mer än vad jag räknat med, jag var inte beredd på hur tuff övergången skulle bli från innebandy och löpning till enbart löpning. 

Visst jag sprang mycket medan jag tränade innebandy och det gick bra, riktigt bra! Men när säsongen var slut ville inte kroppen och knoppen öka på löpträningen i den takt jag ville och det var tufft - därav det sämre resultatet på Maran - därav tröttheten vid långpassen. Kommer unna mig ännu en vecka med kravlös träning där jag bara tränar för att det är roligt - hösten är det dags att göra en ny plan, en där jag är förberedd mentalt på att fortsätta träna hårt och strukturerat även efter säsongen!

Under veckan blev det löppass tisdag - onsdag - torsdag, jag passade på när dottern tränade. Lugnt och kravlöst var det, precis som det ska!

Fredagen bjöd på ett kortare långpass - 20k - längre än så ville jag inte springa denna helg. Lördagens satsade jag istället på alternativ träning - ännu ett cykelpass. 3 mil på mtb:n, inte jättetufft men roligt var det. 

Söndagen började med att dottern spelade fotboll, efter matcherna följde hon med mig på cykel en kortare tur på 7k - trötta ben så det var helt lagom! Rundade sedan av min söndag med lite alternativ träning:

  • Burpees 10 st
  • Sitpus 20 st
  • Armhävningar 10 st
  • Rygglyft 20 st
Upprepade detta två gånger, varv tre minskade jag på repetitionerna och körde 9, varv 4 8 st , varv 5 7st , varv 6 - 6 st och det 7:e varvet 5 st. 

Helt lagom pass för denna dag!

Inga kommentarer: