tisdag 3 juni 2014

t.R.Ä.n.i.N.g.s.G.l.Ä.d.j.e.

Gårdagen bjöd på egentid på kvällen, dottern gick med min mor på cirkus - dottern älskar cirkus.

Jag bestämde mig för att skippa löpningen ännu en dag för att istället cykla en vända. Konstaterade efter ett par kilometer att jag borde pumpat i mer luft i mina däck, glömde det sist när jag kom hem. Tanken var att jag skulle cykla en av mina långpassrundor...

Vädret var helt underbart, det kunde inte ha varit bättre. Solen var framme och jag klädde mig helt lagom. Rädslan för backarna fanns där, nedförsbackarna alltså... Försökte utmana mig och trampa på lite även om det blev att gå fort. 

Benen gillade att cykla, efter ett tag blev de varma och Maran var som bortblåst ur dem. Jag vågade inte trycka på för mycket utan cyklade och njöt, förutom i uppförsbackarna, som det var många av. Jobbigast var det när jag i en backe tittade bakåt och såg att en kvinna på "kärringcykel" närmade sig snabbt... Precis när hon passerade tittar hon lite lurt på mig och berättar att hon har hjälp - jag hör då det svaga surrandet av motorn. Trots det var det tufft att se henne passera mig...

Totalt 3 fina mils cykling - drygt 1.5 timme tog det denna gång.


Inga kommentarer: