onsdag 25 juni 2014

O.n.s.D.a.G..

Igår hade jag den förmånen att min mor hämtade dottern efter sitt läger, jag planerade då in en kort löptur direkt efter jobbet för att sedan byta om och hämta andan innan ett utomhuspass på gymmet väntade. 

Löpningen blev 8 lugna kilometer på tunga ben - kände av måndagens pass, framförallt till en början. Efter drygt 6k började benen kännas mer normala - men lätta var de inte. 

Efter löpningen väntade lite utomhuspass. 60 min jobb på schemat. Först uppvärmning innan det var dags för passet. Min grupp började med 10 min i en backe där vi växelvis sprang och gick björngång uppför backen och joggade ner. Benen blev möra efter ett tag men jag hittade ett behagligt tempo. 

Del två var 10 min av 10 burpees, 10 armhävningar och 10 situps - tufft!

Efter detta förflyttade vi oss till däcken där däckvältning väntade. Vi var där två och två som välte ett däck fram och tillbaka mellan oss i 10 min. Sista minuterna sprang vi däckbanan - kul pass!

Aningens skitig om händerna efter gårdagens pass!


Idag onsdag och cykelträning för dottern på schemat. Jag laddade för backintervaller - kidsen cyklar på Elljusspåret och jag har en finfin backe ett par kilometer därifrån. 

Backen är tung - först en seg och lång uppförsbacke som aldrig vill ta slut, sedan n är syran börjar komma får jag hänga i drygt 50 meter till något som jag gillar! Istället för att sedan vända ner valde jag att springa över krönet för att sedan vända upp och få en kortare och lättare backe på tillbakavägen - den backen satsade jag på att ha högre tempo i!

Totalt blev det 6 vändor i backen då varje backe - framochtillbaka var precis en kilometer. De första backarna var tuffast. De två sista var lättast och även de snabbaste. Min kropp hade då vaknat till och jag kände inte av syran lika fort. 

Ett fint pass som kändes bra - det gick inte snabbt men känslan fanns av att det gav något och det är det jag är ute efter!

Inga kommentarer: