måndag 23 juni 2014

v.E.c.k.A.n.s. F.ö.r.S.t.A.

Måndag och veckans första pass är avklarat. Dottern lämnades på läger efter jobbet - en hel kväll till mig själv och den har jag utnyttjat. 

Funderade länge och väl hur jag skulle utnyttja den bäst... Tanken på ett långpass fanns där men det kändes lite onödigt när jag sprang långt i lördags. Valde istället att hålla mig till min plan - ja det finns en sådan även om den är ganska diffus. 

Planen var 18k med intervaller en bit av sträckan. Tusingar - väldigt klassiskt och så lagom ibland. Sprang ut i min vackra skog där jag valde att köra min tusingar. Precis som förr förra veckan valde jag att köra dem i kuperad terräng istället för på en plan sträcka. Jag vill lära mig att trycka på när det är kuperat - låta kroppen vända sig vid att återhämta sig efter en tuff backe medan jag springer. Tempot bryr jag mig inte om, jag väjer istället att låta kroppen bestämma - det ska vara ansträngande men inte jättejobbigt! Som alltid lite ångest innan - men känslan när jag trycker på lite i skogen är obeskrivlig. Det jag närmast kan beskriva det som är total frihet - helt underbart att springa fort och få hoppa fram mellan rötter och stenar! 

Ett helt underbart pass där jag körde tusingar med 500m mellanjogg de första 13kilometerna - valde sedan att sakta in där terrängen blir lite för svår för att jag ska våga trycka på. Är lite för rädd för att stuka mina fötter! Landade hemma med 18k i benen och väldigt lycklig! Fler sådana här pass innan Lidingö!


Inga kommentarer: