måndag 23 juni 2014

V.e.c.K.a.n.

Ännu en vecka har förflutit. Tanken fanns att jag skulle blogga men tiden ville inte riktigt finnas där... 

På måndagen fortsatte dotterns fotbollsskola och jag hade två hela timmar på mig att träna - lycka! Hade på mig bästa terrängskorna och begav mig ut i min skog för att springa lite fina stigar. Vädret var toppen och jag hade lite halvtrötta ben men jag njöt av varenda kilometer jag sprang. Mellanlandade hemma för att hämta ett par varma byxor och stannade sedan klockan på 19 fina kilometer när jag var framme vid fotbollsplanen igen. 

Kvällen fortsatte med grillning tillsammans fina Värketpersonalen - underbart att efter träningen åka rakspåret till färdiglagad middag - det är jag inte bortskämd med!

Tisdagen var en lite lugnare dag - löpmässigt. Hade en plan - springa backe. Mina ben var till en början riktigt tunga och jag funderade på vad jag höll på med. Min löptur utgick från gymmet denna dag vilket medförde lite andra vägar. Sprang till en början längs finaste kanalvägen innan jag kom upp till den plats där jag tänkte köra lite tempoökningar. Mina tempoökningar gick inte så fort som jag tänkt men jag kände mig nöjd ändå. Landade på gymmet med 8k i benen. Laddade om lite snabbt innan det var dags för utomhuspasspremiär! Vi välte däck, sprang i backe och lekt  - underbart roligt!

Onsdag och mina ben börjades känna lite möra - bestämde mig för att ta en vända med ett riktigt långa och tuffa backar. Först var det tufft men som så ofta piggnade benen till efter ett tag och jag var nöjd med att skramla ihop 15k denna dag.

Torsdag och lite kortare dag på jobbet. Åkte och handlade direkt jag slutade och bytte sedan om för ett kortare pass ute. Såg att några vänner aviserade regn på Insta så jag laddade för blöta och jäkliga backintervaller. Vissa pass passar bra att köra när det är grisväder och backintervaller är ett sådant pass! Lagom tills jag kommit ut i skogen öppnade sig himlen och jag blev riktigt kall... Kallt regn är inte någon hit. Joggade på till min backe som ligger ett par kilometer från hemmet. Väl där bestämde jag mig för att ta backen 10 ggr. Lagom många för att det skulle kännas ok. Det var riktigt lerigt och jag var lite kall under de första intervallerna. Fick kämpa och slita men jag njöt. Efter hälften sprack det upp och vädret blev betydligt bättre... 10 fina intervaller med mig i bagaget när jag sprang hemåt!

Väl hemma körde jag ett bonuspass - alternativträning. Körde en stege där jag först körde alla övningar 10 ggr, sedan 9 ggr osv. ner till 1 gång. Följande övningar gjordes:
  • burpees
  • situps
  • armhävningar
  • rygglyft 
  • knäböj
Midsommaraftonen tränade jag med bästa dottern - vi började med att springa/cykla 10k ner till gymmet där vi lekte lite med däcken tillsammans - välte dem och sprang bana. Dottern är grymt snabb - jag hade inte en chans mot henne!



Lördag - långpass dag. Tungt - ja, men det gick och benen var bara lite trötta när jag kom hem. Tempot var inte något att skryta med men det får vara detsamma - jag är nöjd över att jag tog mig runt 30k efter den vecka som varit ganska tuff. Laddade om och på eftermiddagen blev det en tur till gymmet med sambon och ett par vänner, lite lek ute och sedan knäböj - vilket känns i mina ben!

Söndag - vilodag och Cirkusdag med dottern!



Inga kommentarer: