torsdag 24 juli 2014

b.a.c.K.e.

Ännu en morgon när jag vaknar och ser att det strålande solsken utanför mitt fönster. Nöjd med att även denna morgon vara hyfsat pigg - inte så att jag hoppar upp ur sängen men jag är inte heller helt slut som jag kände mg ett tag. 

Låg kvar och drog mig i sängen till halv åtta sedan gick jag upp och slog upp min lilla träningsdagbok. Hade inte kollat innan vad det var för pass på agendan utan väntade in i det sista... Till min stora glädje stod det backpass - kändes bra idag! Backpass gillas och  nu var det ett par veckor sedan jag sprang ett traditionellt backpass. Hade lite problem med vilken backe jag skulle ta mig till... Valde den närmsta skogsbacken som även är en av de längre backarna jag brukar springa i. 

Uppvärmning blev nästan 2k - dvs den distans det är till backens start. Backen är ganska lång men inte jättebrant hela tiden, på mitten planar den ut och det är bra träning av backkrön, efter ett tiotal meter börjar den luta igen och blir brantare. Min plan var att köra 12 vändor i backen - det kändes lagom utifrån den beskrivning jag hade av dagens pass...

Halvtrötta ben som mosade på - inte jättefort men de tog sig upp gång efter gång. Till min stora lycka låg backen i skugga denna tid på dygnet. En bonus som jag inte räknat med. Mina tolvgånger gick hur bra som helst och jag är riktigt nöjd med det pass jag fick till - fina backar på så pigga ben som det går att kräva av en kropp som inte fått frukost och som tycker det är aningens tufft att springa i värmen. 

Fin nedjogg hem i min vackra skog!


Inga kommentarer: