onsdag 23 juli 2014

.v.a.r.M.t.

Jag älskar solen och värmen - med det sagt är jag i himmelriket nu. Njuter hela dagarna vid stranden och livet känns så enkelt. Packar vår matsäck på morgonen och spenderar sedan hela dagen vid stranden, jag och dottern njuter till fullo och det är detta som för mig är sommar och semester. 



Självklart hinner jag med att springa lite också, men det går tungt i värmen. I söndags sprang jag långpass inne på bandet. Skulle springa 26k men jag blev så fruktansvärt varm och trött att jag fick kliva av efter 24 - kände att de extra kilometerna inte skulle ge mer än vad de skulle kosta. Var sedan helt slut ett par timmar efteråt - kändes skumt. 

Måndagen var totalvila - bara stranden hela dagen! Njöt och hade gott samvete över min vilodag - det var gött. 

I tisdags gick jag upp i hyfsad tid och sprang ut strax före åtta, det var redan hett! Planen var fyra stycken tvåtusingar. Tempot brydde jag mig inte om utan jag gick på känslan i kroppen. Efter två intervaller var jag riktigt trött - hettan gjorde sitt! Tog lite längre vila innan jag gick in på intervall tre och fyra... Tungt var det men det gick!



Denna morgon sprang jag ut redan vid sju - det gjorde inte någon större skillnad för det var varmt. I dag var det "bara" lite lätt njutdistans i skogen på schemat. Härligt var det att springa inne bland träden i skuggan! Njöt och tog det riktigt riktigt lugnt. 12 lugna fina kilometer! Nu packar jag matsäcken för ännu en heldag på stranden - älskar livet!


Inga kommentarer: