tisdag 12 augusti 2014

h.a.L.v.

Som alltid när det är problem med löpningen känner jag mig halv - en stor del av mig är borta men jag väljer att göra det bästa av situationen. 

Istället för att deppa fyndade jag en billig orbitrek på en lokal köp och sälj sida som gör det möjligt för mig med lite alternativ konditionsträning när jag inte kommer från hemmet. Inte lika stabil och bra som crosstrainern på jobbet men den duger gott till att börja med. Om jag mot all förmodan skulle slita ut den får jag helt enkelt köpa en ny bättre. 

Min vad känns inte nå vidare. Senast jag försökte springa var i lördags och då kändes det i vaden vid första steget, valde då att gå hem och träna alternativt. Min plan är att ta det lugnt även denna vecka och sedan försöka mig på att springa igen - jag tror inte jag tjänar något på att stressa. 

Tränar gör jag - mycket! Har hunnit med ett grymt benpass, ett X-fit pass med vänner och denna morgon blev det intervaller på Orbitreken. Sju stycken sexminutersintervaller och jag kände syran komma samtidigt som svetten sprutade. Grym träningsvärk i mina ben och det gillas!

Hopp om livet och löpningen finns - mitt mål nu är att hålla humöret uppe!

Inga kommentarer: