måndag 18 augusti 2014

.r.E.h.a.B.

Under gårdagen mådde jag dåligt - party på lördagen fick mig att ta det väldigt lugnt. Hade inte minsta lilla dåliga samvete över att min kropp fick två hela vilodagar på rad. 

Nöjd är jag över att jag ställde klockan på tidigt för att köra morgonpass idag, än mer nöjd är jag över att jag tog mig upp imorse och att jag genomförde ett riktigt bra pass. 

Började med 45 minuter på Crosstrainern. Efter det klev jag av och körde lite rehab i 15 min följt av stretch. Nöjd som få över min fina start på dagen. Hela dagen har jag varit lycklig - min vad har inte känts av på hela dagen. 

Funderade fram och tillbaka på om jag skulle försöka jogga lite idag men jag är så rädd att jag ska förstöra det som äntligen börjar bli bra i mitt ben. Valde istället att ta det lugnt från löpandet och istället köra lite korta intervaller på Crosstrainern. Totalt 30 svettiga minuter, körde 1min intervaller med 30 sek vila emellan. Svettigt och mjölksyreframkallande! 

Efter det blev det mera styrka för min kropp, nu i tabataform!

  1. Excentriska tåhävningar
  2. Plankan
  3. Rygglyft
  4. Höftlyft
  5. Benböj
Kändes bra och jag kände mig stark i kroppen. Hoppas på att den styrka jag börjat bygga upp kommer hjälpa kroppen.



Imorgon är det innebandy - testar då att springa och om det går bra då kanske jag vågar mig på att jogga en vända på onsdag...

Inga kommentarer: