söndag 24 augusti 2014

h.e.L.g.E.n.

I fredags förmiddag kände jag mig tom, helt slut i kroppen. Men särskilt konstigt var det inte... I torsdags började jag min dag med lite backträning på Crosstrainern, laddade med mat under förmiddagen för på kvällen väntade ett riktigt fyspass på innebandyn. 

Passet var precis så jobbigt och underbart som jag väntade mig. Vi värmde upp ordentligt och körde sedan en löpbana 2 * 5 min vilket fick mig att bli riktigt trött. Efter det väntad en WOD med knäböj, burpees och mountainclimbers. Samtliga övningar genomfördes två och två där den ena vilade medan den andra jobbade... Först körde vi alla övningar 10ggr sedan 9ggr osv ner till 1 rep.

Fredagen ägnade jag åt ett par extra mellanmål. Den tomma kroppen vaknade till och jag planerade in ett långpass på crosstrainern på kvällen i och med att sambon skulle iväg på långt träningspass. Trodde att det skulle bli jättejobbigt men det blev det lyckligtvis inte. Två och en halv timme gick förvånansvärt bra och det var grymt skönt att ha det gjort!

Lördagen var testaattlöpadagen. Som jag hade längtat men lite rädd var jag, hade funderat ut en lagom lång vända att springa första gången. Jag sprang och kroppen kändes tung samtidigt som jag njöt av vartenda steg jag tog. Totalt blev det lite över 6k och jag kände inte något alls av min vad och det var riktigt skönt!

Söndagen blev en alternativ dag, ska försöka att ta det lite lugnt i början. Denna dag blev det istället 40 min snabbdistans på Crosstrainern - kändes grymt. Efter den svettiga vändan blev också en runda av mitt nya grundträningspass avklarat och det kändes bra. 

Inga kommentarer: