söndag 31 augusti 2014

s.K.ö.n.A. .S.ö.n.d.A.G.

Sovit riktigt dåligt flera nätter i rad, vaknar för tidigt när jag har sovmorgon och chansen att sova ifatt.  Resultatet av det är att jag idag känt mig helt groggy och trött... 

Efter många om och men fick jag lite ledig tid vid tresnåret då dottern åkte med min mamma på bio. Jag hoppade då i mina löparkläder med målet att springa längsta distansen på flera veckor, inte jättelångt men lite längre. Visste att jag hade ungefär en och en halv timme på mig... 

Planen var Bergslagsleden och att bara springa skog för att vara snäll mot mina ben och fötter. Sprang ut till Olovssjön och sedan vidare på min vackra led hemåt... Många backar, mycket flås men samtidigt helt underbart. Under hela vändan kände jag inte av min vad minsta lilla och det var toppen. Hälen mådde även den riktigt bra... Mina lår däremot blev trötta, riktigt trötta! Kände att det var länge sedan de fick springa lite längre... Totalt 16k - inte något jag tidigare skulle kalla långpass men idag kändes det så. 16k lycka! 


Dagens höjdpunkt var när mamma tog med mig och dottern för att se på fyra dagar gamla kattungar. Länge sedan jag såg henne så lycklig! Underbart med barn att det är de små sakerna som betyder mest!


Inga kommentarer: