onsdag 20 augusti 2014

.u.n.D.e.r.B.a.r.t.

Veckans tredje dag och den tredje dagen jag tog mig upp för morgonträning. Var galet trött när klockan ringde men låg vaken och slumrade ett tag innan jag tillslut bestämde mig för att gå upp. 

Igår landade en ny bok i min brevlåda. En bok jag hoppas ska hjälpa mig att få lite ordning på styrketräningen. Min plan är inte att bli tokig i styrketräning utan mitt mål är att jag ska lära mig att prioritera styrketräningen och att den ska ge mig stora fördelar i löpträningen och i innebandyn.

Började imorse med grundträningen utan att ha läst boken. Jag ville bara komma igång och körde på - första passet var ändå mycket känna på och komma fram till vilka vikter jag ska börja på  de olika övningarna. Passet gick bra och jag är nöjd - grundövningar som jag gillar! 

Hoppade även idag över löpningen - vet att ett tufft pass väntar på innebandyn och jag tror att det ger mig en chans att utmana vaden. På kvällen blev det 60 min distans på crosstrainern...

Inga kommentarer: