lördag 20 september 2014

k.v.a.L.i.t.E.t.

Fredagen blev en kvalitetsdag på gymmet. Sambon hade skaffat barnvakt så jag kunde åka dit direkt efter jobbet. Väldigt osäker på hur benen skulle kännas då det varit dåligt med fart på sistone. Ville för mitt eget psykes och självförtroendes skull köra ett pass som jag behärskar och som samtidigt är lite utmaning. 

Min plan var att köra 700-ingar med 300m joggvila mellan intervallerna. Började med en lugn kilometer som uppvärmning sedan ökade jag tempot för mina intervaller. Sprang dem inte i någon extrem fart utan bandet var inställt på speed 15 - en fart jag vet att jag ska fixa utan större problem. Första intervallerna var lite tuffa, benen är inte vana att springa fort! 

De första intervallerna gick riktigt bra, benen och hjärtat samarbetade och jag kände mig stark - det gillas. Mitt första delmål var att löpa 10k. Till min egen förvåning gick det lätt så jag fortsatte och satte upp ett nytt mål - 18k. Vid drygt 15k började det bli tufft, både fysiskt och psykiskt, men jag visste att det bara var att bita ihop! Vid 18k var jag riktigt nöjd med mig själv och mina 17 intervaller. Kände mig stark och som att jag är på G igen. Nu är det bara att bita ihop och träna hårt några veckor till så kroppen är redo för ny tävling!

Idag för två år sedan var vi borta på en fantastisk resa - helt perfekt på alla sätt och vis!


Inga kommentarer: