tisdag 9 september 2014

u.n.d.e.R.b.A.r.

Underbar är känslan som infinner sig när jag tänker tillbaka på denna morgon och även gårdagen. Stolt över mig själv som vunnit över trötthetsmonstret och fått till morgonträningen, den träning jag älskar och som ger mig möjligheten att träna annat än bara löpning.

Igår tog jag mig upp - men det var inte lätt. Först lite uppvärmning på bandet, 5k i lugn fart helt lagom. Svettig och nöjd tog jag sedan tag i styrketräningen, ännu en dag med grundträning stod på schemat. Den där nöjda känslan höll i sig hela dagen och jag försökte äta lite extra för på kvällen väntade ett pass X-fit. Kul med variation och jag tror att det kommer att göra mig starkare i det långa loppet och förbättra min löpning. Roligt upplägg med två tuffa wod:ar, den första dödade mina armar och under den andra bara dog jag...




Denna morgon väntade lite tuffare löpning. Funderade på intervaller men suget fanns inte där utan jag körde istället ett progressivt pass. Började lugnt och ökade farten successivt. Skönt pass på morgonen då kroppen är trött. Att springa i 5.30 - fart känns tungt först! Fick kämpa och slita, när jag sprungit drygt 7.5k hade jag kommit upp i 4.30 - fart och det var max denna morgon. Höll mig kvar där tills morgonens 10k var avklarade. Trött och lycklig, svetten sprutade och jag var riktigt nöjd med mig själv när jag klev av bandet. 


Inga kommentarer: