söndag 7 september 2014

v.i.l.A. & L.å.n.g.p.A.s.s.

En fin helg närmar sig nu sitt slut. På fredagen testade jag gymmets löpband för första gången på länge, satsade på korta lugna intervaller. Syftet var bara att få upp pulsen lite samtidigt som benen fick känna på lite tempo. Totalt blev det 11st 600ingar - varvade med 400m joggvila mellan varje intervall.

Efter löpningen lekte jag lite med kettlebells innan det var dags för kickoff där Pinkgloves besökte oss och vi fick testa på deras koncept!

Lördagen - vila! Så välbehövligt och så rätt... Fixade lite matlådor och dammsög lite annars var det bara väldigt lugnt. Skönt med en riktig vilodag!

Söndag - en utvilad kropp skulle testa springa långpass, inte jättelångt men längre än jag sprungit på länge. För att göra det hela lite roligare så valde jag att köra dagens pass som ett fartlekspass. Jag försökte att trycka på lite i uppförsbackarna och det var tufft i början men gick lättare och lättare i takt med att kroppen vande sig. Härligt väder att springa i och en kropp som älskade att springa!

Totalt blev passet 25k - anledningen till att det blev ett så bra pass var att jag även under passet funderade på framtiden och hur jag ska träna löpning framöver. Det kommer att bli lite förändringar framöver och de lopp jag kommer att satsa på framöver kommer inte vara samma som jag satsat på hittills! Känns riktigt kul och jag tror det var välbehövligt för mig att få ett nytt fokus! Mer om det senare.


Inga kommentarer: