måndag 1 september 2014

x-f.i.T.

Lite trött på jobbet, funderade på hur det skulle gå att köra ett tufft pass på kvällen... 

... lyckligtvis ignorerade jag tröttheten och hoppades på att den skulle försvinna när passet väl började. Turligt nog försvann tröttheten redan i bilen ner när jag taggade till för dagens X-fitpass. Tagga till måste jag eftersom jag inte vet vad som väntar! 

Dagens pass började med en teknikdel där vi övade boxhopp! Gillar dem inte men jag gillar utmaningar och kämpade på.

Efter teknikdelen väntade dagens WOD en AMRAP på 15 minuter bestående av:
- 10 utfallssteg
- 20 boxhopp
- 30 benböj

Kroppen höll ihop genom hela passet, tempot hölls ner något av att vi fick samsas om boxarna och köra vartannat hopp! Starka ben som hade träningsvärk innan passet, vågar nästan inte fundera på hur de kommer att må i morgon.

Hösten hoppas jag kommer att bjuda på flera x-fitpass - tyvärr bara måndagar som passar. Jag är då ledig och barnpassning finns - underbart!

Inga kommentarer: