onsdag 1 oktober 2014

d.i.s.T.a.N.S.

Onsdag och inte någon aktivitet alls inplanerad utan vi hade chansen att göra det vi kände för och för mig blev det som så ofta ett löppass. (Dottern vilade nöjt i soffan - välbehövligt då veckorna är tuffa)

Har under hela dagen haft träningsvärk i mina ben och min rumpa, eller träningsvärken kom redan igår men har eskalerat under dagen. Försökte att springa på lite redan från början då planen var ett lite längre pass med lite tempo - helt grundat på flås och ork inte på tid!

Hade förhoppning under de första kilometerna att träningsvärken skulle försvinna eller åtminstone minska men sådan tur hade jag inte. Första kilometerna var tuffa - jobbigt mentalt att springa i ett tempo som är ansträngt men nyttigt. När jag kom till första riktiga backen skymtade jag lyckligtvis en rygg en bit fram - en rygg jag ville ta mig ifatt och förbi! Härligt med lite pepp!

Försökte ta det hyfsat lugnt uppför backen men jag flåsade massor och efter några hundra meter kom jag ifatt R som sprang så lätt - hejade lite och fick sedan öka tempot för att ta mig förbi och öka avståndet. Riktigt bra för mitt tempo att känna mig jagad - tvingades då att öka lite extra även om benen var ömma!

Onsdagens pass blev tillslut 16 fina kilometer i strålande solsken - njöt av den friska luften och över att ha fått till ett fint pass mitt i veckan!


Inga kommentarer: