måndag 13 oktober 2014

f.y.s.

Tillbaka till vardagen och verkligheten som den ser ut... Vaknade en halvtimme innan larmet imorse men fixade inte att gå upp då det kändes för tidigt till och med för mig. Låg och halvslumrade och bjöd mig själv på en snoozning när klockan väl ringde.

Även om jag var pigg så kändes det inte jättelätt att träna. Började med att värma upp på bandet, 5k lugn löpning för att få kroppen varm. Benen kändes piggare än vad jag vågat hoppats på.

Efter löpningen var det dags för ett styrkepass - hoppade vidare till Steg 2 i boken och det kändes väldigt motiverande. Kroppen kändes förvånansvärt stark och till nästa vecka ska jag mosa på lite mer. Fint morgonpass som jag känner mig riktigt nöjd över!

Måndagskvällar har på senare tid varit synonymt med X-fit. E som har passet i vanliga fall var idag på semester så då hoppade jag in och körde hennes klass! Ett helt gäng med fantastiska deltagare som slöt upp och jag kunde själv vara med och köra - det gillas skarpt!

Teamwod 2&2
  • 10 burpees
  • 10 knäböj
  • 10 situps
  • 10 armhävningar
Per person och 10 varv! 

Enkelt och svettigt... Avslutade med "Bring Sally Up, Bring Sally Down" och knäböj... Benen skakade fint!

Inga kommentarer: