fredag 31 oktober 2014

h.ö.s.t.L.o.V.

Dottern har haft höstlov och jag har haft en vecka med fokus på löpning - njutfull löpning dessutom helt utan krav!

I söndags styrde jag och dottern kosan mot Örebro där det var dags för tre dagar fyllda av hockey för dottern. Redan på måndagen kom jag in i en fin rutin som jag höll de tre dagar jag var där:

Gick upp på morgonen och åt frukost innan jag skjutsade dottern till hockeyn som började 08.15
Efter att jag lämnat henne sprang jag ut på en löptur - fina turistvändor i underbara omgivningar, såg mer av Örebro än jag gjort på länge! 
Kom tillbaka och bytte om för att bänka mig i cafeterian med en kaffe och titta på första ispasset.
Efter första ispasset åkte jag  för att köra lite lätt träning hemma vid Lollo, duscha och äta lite innan jag skulle vara tillbaka vid hallen kl 14.20 - i tid för andra ispasset. 



Fina dagar med lite extra löpning! Igår, torsdag körde jag löpvila, bara innebandyträning. Firade sedan veckoslut idag med ett skönt löppass - 16 fina kilometer i vår vackra skog! Helt underbart!

Bara distans - flera kilometer, tempo och intervaller läggs in till veckan igen när jag får lite mindre tid och vill vara effektiv!

Inga kommentarer: