tisdag 21 oktober 2014

s.T.a.r.K.

Tidigt - tufft att gå upp men upp kom jag. Började mitt pass med 4 lugna kilometer löpning. Hela kroppen - även huvudet fick en chans att vakna till liv.

Som alltid stressad över att inte springa så mycket som jag brukar, men nu har jag bestämt mig för att bygga en stark kropp och för det får jag offra lite springtid till förmån för styrketräningstid. Tanken är att lite extra tid på strykan nu förhoppningsvis ger mig en möjlighet att senare underhållsträna - vilket inte kräver samma tid.

Andra veckan med nya upplägget och det kändes grymt. Älskar känslan av att känna mig stark även om det är bebisvikter jag leker med jämfört med vad kompisarna använder för vikter, men jag ska inte jämföra mig med andra. 

Njöt av knäböj, över att känna mig hyfsat rörlig - ett bra djup och även att jag vågade lägga på ytterligare några kilon på stången. Mark gick också fint, börjar även där känna mig trygg, har tagit några veckor att våga börja tro på mig själv och att jag kan! Blev även utfall, höftlyft och ett par magövningar. Belönar mig nu med en kall god shake BCAA.


Inga kommentarer: