måndag 3 november 2014

.r.i.v.S.t.a.r.t.

Måndagen började som en rivstart, jag vaknade lyckligtvis innan klockan och var inte alltför trött när det var dags att gå upp.

Började med 5 lugna fina kilometer på bandet - kroppen vaknade till och blev varm! Efter löpningen väntade styrka för armar och axlar. Då jag varit lite förkyld några dagar så valde jag att ta det lite halvlugnt, fokuserade på att få kontakt. Riktigt roligt pass och jag kände att jag saknat mitt morgongym! Härligt att få köra lite styrka igen - en vacker dag ska jag också bli stark.

Kvällen bjöd på ett X-fit pass. Vi värmde upp och sedan väntade en teamwod - en jobbade medan den andra vilade. 

Tio varv av följande:
  • 4 HSPU
  • 4 boxhopp
  • 4 armhävningar
  • 4 wallballs
  • 4 kettlebellsvingar
Passet gick riktigt bra och jag kände mig stark. Upplägget gjorde att jag aldrig kände mig trött utan jag vilade medan min kompanjon körde- när det var min tur att göra övningarna fokuserade jag på att göra dem så korrekt som möjligt - något som gick riktigt bra när det var så få repitioner vi skulle göra varje gång.

Avslutade passet hemma med att göra 50st burpees! 

Inga kommentarer: