onsdag 5 november 2014

t.u.F.f. T.i.s.D.a.g.

Under måndagen fick jag små hintar om att det vankades fys på tisdagens innebandyträning, men det hindrade mig inte från att gå upp i tid på tisdagen för ett morgonpass.

Underkroppsdag - enbart styrka på morgonen. Härliga övningar som knäböj, marklyft, utfallssteg, höftlyft och sidlyft. Kroppen kändes bra och jag kände mig relativt stark och säker i de övningar jag gjorde. Har för tillfället en ny favoritövning - knäböj! Ska kämpa på där ett tag och se hur det går.

Efter jobbet hade jag egentid - åkte då till gymmet för dagens löppass. Planen var snabbdistans, började med 1k lugnt sedan 8k speed 14.5  - lagom snabbtempo för tillfället - lugnt och väldigt kontrollerat pass som avslutades med 1k nedjogg.

Sedan väntade den utlovade fysen. Tuffast var två block á tio minuter som såg ut enligt följande:

  • 10 burpees
  • 10 knäböj
  • 10 armhävningar
  • 10 situps

  • 10 jämfotahopp över bänk
  • 10 jumping jacks
  • 10 mountain climbers
Lagom trött och mör på kvällen!

Inga kommentarer: