torsdag 6 november 2014

t.o.r.s.D.a.g.

Efter tisdagens urladdning trodde jag att kroppen skulle ömma rejält igår, men det gjorde den inte. Klockan ringde tidigt och jag tog mig upp för dagens styrkepass - onsdagar innebär överkropp och många repetitioner. Skönt att få röra på kroppen.

Under dagen fokuserade jag på att äta lite extra för att ge kroppen så bra förutsättningar som möjligt för återhämtning. Efter jobbet hämtade jag upp två barn från fritids och väl hemma blev det pannkaksgräddning till barnen och lite tvättvikning innan det var dags för kompisen att åka hem.

Laddad - eller nej inte jätteladdad men jag visste att det var dags för ett pass på bandet. Planen var 15k denna onsdag. Lagom långt när tiden var lite knapp men ändå ett helt ok pass. Benen var lite sega till en början men tröttheten i dem släppte och jag tror att blodgenomströmningen gjorde susen för min kropp.

Torsdagmorgon och jag hoppade inte upp ur sängen när klockan ringde, men upp tog jag mig. Kände inte alls för att springa och då kändes det bra att jag kunde klämma av veckans fjärde och sista obligatoriska styrkepass. Idag var det fokus på underkropp, en massa knäböj, marklyft, höftlyft och så magövningar. Kände mig stark och jag känner att träningen ger resultat... Kanske inte i styrka utan i att jag börjar känna mig säker i knäböj och även i att jag börjar bli rörligare i den övningen. Det är inte längre svårt eller läskigt att ta djup och det känns bra. 

Tur att en lugn dag på jobbet väntar innan kvällens innebandyträning....

Inga kommentarer: