tisdag 11 november 2014

m.å.n.d.A.g. o.c.H. t.i.S.d.a.g.

Helgen kom, det var fulltös sedan var den alltför snabbt över igen... Träning hanns med men så även vila och umgänge med vänner. Nu är det ny vecka och nya mål som ska uppnås - eller jag ska jobba mot de nya målen åtminstone!

Måndagen började med en lugn fin morgonjogg på 5k följt av lite träning för överkroppen! Fint pass som satt där det skulle - inte jättetungt men jag är nöjd med känslan! Ingen X-fit på kvällen då dottern hade konsert med Amy Diamond  - mäktigt värre att se kulturskolan och artisten uppträda tillsammans.



Lite extra vila var välbehövligt inför en tuffare tisdag. Dagen började tidigt med ett tyngre benpass och ryggpass. Klämde på och försökte att öka lite i knäböjen - har satt upp ett mål för mig själv som jag kanske vågar "outa" senare! Efter träningen väntade en vilodag på jobbet innan det var dags för dagens löppass...

Började med 2k uppvärmning innan jag tog itu med dagens snabbdistans. Även här valde jag att öka tempot lite - inte jättemycket men mer i riktning mot den hastighet jag tidigare hade. Efter 4k var jag trött så valde då att vila i ett par minuter innan jag sprang vidare - ytterligare ett block på 4k väntade. Höll i dag 4 - fart på mina tempoblock och det kändes riktigt bra! 

Kvällens sista pass blev en innebandyträning - inte särskilt jobbigt, men roligt var det och det är det jag vill att det ska vara! Nu väntar en dusch och sedan är det sovdags..

Inga kommentarer: